Osnovna šola montessori nudi prostor, kjer lahko otroci razvijajo svoje potenciale in gradijo svojo osebnost. Vsi v naši skupnosti imamo odgovornost zase in za druge. Skupnost je skrb vseh, kjer cenimo vsak posamezen glas, ki se zavzema za spoštovanje življenja in okolja. Zasebna OŠ montessori je vpisana v knjigo razvida osnovnih šol na Ministrstvu za šolstvo in šport pod zap.št. 457 in izvaja Program zasebne OŠ montessori , za katerega je Strokovni svet RS za splošno izobraževanje na 129. seji, dne 4. 2. 2010 potrdil javno veljavnost. Spričevala OŠ montessori imajo javno veljavnost, zato otrokom ni potrebno opravljati dodatnih izpitov.
Šola je sofinancirana 100% obveznega programa ter 85% razširjenega programa: Razliko do celote programa, stroške prostora in nadstandard plačujejo starši mesečno.
Učilnica montessori
Ljudje se najbolje učimo, kadar smo aktivno vpleteni. Dobri učitelji spodbujajo aktivnost učencev s pomočjo vprašanj, ki jih postavljajo med predstavitvami. Še bolje je, če imajo otroci možnost delati, raziskovati in učiti se sami, s svojimi rokami ali s svojo iniciativo iskati informacije po knjigah in spletu.
Model šole montessori se zdi kot majhen eklektični univerzitetni raziskovalni laboratorij. Montessori otroci delajo svoje projekte kakor raziskovalci v svojih laboratorijih. Kakor univerzitetni raziskovalci, otroci – glede na to, kar jih zanima – izberejo, o čem bi se radi učili. Znotraj kurikuluma imajo učne ure (predstavitve), kar spominja na raziskovalce, ki se dobijo s svojimi kolegi na diskusijah, študijskih skupinah ali konferencah, da se naučijo (spoznajo) katero novo tehniko ali pridobijo znanje s kakšnega področja. Otroci se pogovarjajo z vrstniki o svojih izbirah. Sadove svojega dela dajo naprej drugim – s tem da imajo govor pred razredom ali v drugih razredih v šoli ali da napišejo nalogo. Na tak način je v šoli montessori otrok motiviran delavec v ‘raziskovalni ustanovi’.
Učni načrt
Učni načrt v osnovni šoli montessori ni časovno vezan. V razredu so na voljo materiali, ki si hierarhično sledijo, učitelj pa je tisti, ki pozna to zaporedje materialov. Vsak material je natančno izdelan in pripravljen na polici – za otroka, ki ga bo potreboval glede na raven svojega znanja in interesa. Material vsebuje opredeljeni cilj, namen, zakaj se nahaja v sobi. Vsak material ima ob osnovi vaji, načinu uporabe, še različice in razširitve. Te ponudimo otrokom, ki jih potrebujejo: enim zato, da bi koncept pogledali z drugega vidika in ga morda tako bolje usvojili, drugim pa zato, ker potrebujejo več ponavljanja, utrjevanja, tretjim pa, ker jih ta snov zelo zanima in želijo svoje znanje poglobiti, nadgraditi.
Učni načrt, ki ga pedagog montessori v resnici vsakodnevno uporablja, je otrok sam: izhaja iz tega, kar otrok je v tem trenutku in ga pelje k znanju, ki sledi.
Otroci za uspešno pridobivanje znanje in ohranjanje veselja do učenja in raziskovanja ne potrebujejo ocen, zato v šoli montessori ni pisanja testov in spraševanja.
“Če hočemo vplivati na neko družbo ali jo spremeniti, se moramo obrniti k otrokom.”
– Maria Montessori