Inštitut montessori – VODSTVO

ZASEBNI NEPROFITNI ZAVOD

Inštitut je zasebna ustanova, katere 100% lastnika sta Melita in Pavel Demšar.  Programi so sofinancirani s strani države, občine, staršev, udeležencev izobraževalnih programov, donacij in z lastnimi sredstvi. Projekti so sofinancirani iz evropskih sredstev in s strani ministrstva.

BOGATE IZKUŠNJE MONTESSORI

Inštitut montessori je največja ustanova montessori v Sloveniji, kjer je vsakodnevno preko 280 otrok v vrtcu in OŠ, in ima več kot 50 zaposlenih sodelavcev, letno pa je na naših izobraževanjih nad 200 odraslih. Zaradi (mednarodnih) izobraževanj se pri nas dnevno prepletata sodobna teorija in praksa pristopa montessori.

MEDNARODNA POVEZANOST

Inštitut montessori sodeluje z vrtcu, šolami in izobraževalnimi centri iz tujine, predvsem iz Evrope in ZDA. Večkrat letno pridejo tuji strokovnjaki montessori na Inštitut, kjer izvajajo delavnice, predavanja  in supervizijo. Na ta način smo povezani z najnovejšimi spoznanji in izkušnjami montessori iz tujine.

Zgodovina inštituta montessori

  • Inštitut montessori je bil ustanovljen 13. 9. 2006. Ustanoviteljica je Melita Kordeš Demšar.
  • Prva enota Inštituta, Hiša otrok Dravlje, je začela delovati leta 2008 na Sojerjevi 9 v Ljubljani.
  • Istega leta, 2008, je bilo izvedeno prvo Osnovno izobraževanje v pedagogiki montessori.
  • Leta 2010 prevzame organizacijski vidik vodenja ustanove Pavel Demšar.
  • 1. 9. 2010 začne OŠ montessori obiskovati prva generacija učencev v Sloveniji. 
  • Leta 2012 se odpre tretja enota Oranžna hiša otrok.
  • 31. 1. 2018 se je odprl namensko zgrajen Center montessori, ki ga je blagoslovil nadškof Zore, slovesno pa odprl predsednik RS Borut Pahor.
  • Januarja 2018 se je v Center montessori iz najemniških prostorov preselila OŠ montessori, februarja pa se odpre Zelena hiša otrok v Podutiku.

Pedagogika montessori – ključni poudarki

  • Globoko spoštovanje otrok kot posameznikov.
  • Starostno mešane skupine otrok omogočajo učiteljem globoko povezanost in dolgoročne odnose z otroki. Ob tem pa spodbujajo starejše otroke, da postanejo vzorniki, mentorji in vodje mlajšim.
  • Samostojnost se neguje že od začetka, kar v otrocih vzbuja motiviranost, odločnost in samozavest v lastne sposobnosti.
  • Kurikulum je skrbno načrtovana celota, ki povezuje predmete.
  • S pomočjo izkušenj, interakcij in okolja otrok soustvarja odraslo osebo, v katero se razvija. Gradnja osebnosti je eden osrednjih poudarkov kurikuluma montessori.
  • Otroci se dnevno urijo v ustvarjanju miru in reševanju konfliktov ter tako osvojijo veščine potrebne za gradnjo tople, spoštljive in razumevajoče skupnosti.

Click here to add your own text

Click here to add your own text